Kevadhooldus

Ärata oma mootorratas garaažinurgast ülesse ning kasuta võimalus teha soodsalt kevadhooldus just Pevolmotos.

Broneeri hoolduse aeg juba täna, helistades numbril +37255 631 329 või saates e-maili: info@pevolmoto.ee

Mida tasuks teada/ jälgida mootorratta kevadhoolduse juures:

  • Vana mootoriõli ja õlifiltri vahetus, kuna manused on muutunud ja see võib sisaldada metalliosakesi, mis ei taga mootori metall- ja tihenditele  piisavat kaitset.
  • Süüteluku määrimine- teflon või muu määrdeaine, mis jätab õhukese õlikile ja on hästi imbuv.
  • Pidurivedeliku (osadel markidel ka siduri) peaks vahetama kord aasta või kahe järel, hea on seda teha kevadhoolduses. Visuaalselt vaadeldes tumepruuni pidurivedeliku värvus on märk sellest, et vedelik on töötanud korduvalt suurtel temperatuuridel ning tuleks välja vahetada. Kui intensiivselt pidurdades muutub piduri hoob „pehmeks” või pidurid kipuvad peale jääma, võib üks põhjuseid olla pidurivedelikus, nimelt pidurivedeliku keemise temperatuur on alla normi (niiskuse protsent on üle lubatud) ja tuleks viivitamatult välja vahetada. Seega hea on ennetada eelnevalt nimetatud nähtusi ning vahetada pidurivedelik õigeaegselt.
  • Ülekande keti pingsus, puhastus ning määrimine.  Seda tuleks tegelikult kontrollida enne igat sõitu.
    Igal rattal on keti pingsuse kontroll erinev, seega konsulteerida spetsialistiga või järgida vastava mootorratta käsiraamatut. Keti pingsust kontrollides kindlasti mõõta keti läbipainet erinevates keti lülides ja pingutada kõige jäigemat lüli arvestades. Mitte unustada keti pingutuse märke, et need mõlemalt poolt ühekaugusel oleks ja tagaratas sirgelt jookseks.
  • Kui keti pingutuse norm on ületatud või hammasrattad hakkavad saeketast meenutama, tuleks välja vahetada kett koos mõlema hammasrattaga.
  • Ketti ei ole mõtet määrida määrdeainega, kui see on kaetud vana õlikilega, mis on mustuse osakestega segunenud. Väike asi aga seda mitte jälgides võib väga palju pahandust tekitada – ebaloomulikud hääled, kett kuumeneb üle(venib järsult), keti eluiga väheneb märgatavalt, ühel hetkel võib hammasratastelt üldse maha tulla.
  • Mootorrataste tehase soovitusel on keti määrimine iga 500km  ning keti puhastus 1000km järel. Nii keti puhastamisel, kui määrimisel kehtib reegel, et kett peab olema soe(koheselt peale sõitu), see faktor aitab märgatavalt kaasa puhastusaine ning määrdeaine efektiivsusele.
    Keti puhastamisel mitte kasutada suruõhku või survepesu- sellega rikub keti tihendid ära! Keti puhastamisel mitte unustada ka hammasrataste puhastamist.
  • Õhufiltri visuaalne kontroll vajadusel vahetamine.
  • Rehvide korrasolek ning rõhkude kontroll.
  • Jahutusvedeliku kontroll.
  • Aku kontroll/ laadimine.